הוועדה המיוחדת למרחב הגולן התכנסה לישיבתה הראשונה

אבי יעקב No Comments on הוועדה המיוחדת למרחב הגולן התכנסה לישיבתה הראשונה

הוועדה המיוחדת למרחב הגולן התכנסה היום לישיבתה הראשונה. שר הפנים משה ארבל: "אני מברך על הקמת הוועדה, שתאפשר לנו להאיץ את התכנון ואת הפיתוח בחבל הארץ הצפוני של מדינת ישראל באמצעות יצירת תשתית פיזית, כלכלית וחברתית ושמירה על הסביבה והטבע המיוחדים המאפיינים את האזור"

צילום: אריאל שרפר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה המיוחדת, שהינה ועדה מקומית וועדה מחוזית, הוקמה מתוקף החלטת ממשלה במטרה לעודד צמיחה דמוגרפית בת קיימא ביישובי המועצה האזורית גולן וקצרין לשנים 2022-2025, תוך יצירת תשתית פיסית, כלכלית וחברתית באזור.

הוועדה המיוחדת התכנסה היום לראשונה, לאחר כניסתו לתוקף של צו שנחתם על ידי שר הפנים משה ארבל ומאשר את המרחב התכנוני המיוחד. בראשות הוועדה עומדת רותי שוורץ, סמנכ"ל רגולציה במינהל התכנון, וחברים בה נציגי משרדי הממשלה השונים ונציגי המועצה האזורית גולן. לעת עתה, הוקמה הוועדה המינהלית ולאחר שלושה וחצי חודשים תחל פעילותה התכנונית.

בהתאם להחלטת הממשלה, הדיונים בוועדה יכללו את היישובים בתחום המועצה האזורית גולן, ובנוסף מספר מרחבים שהם "תומכי" התיישבות, כאשר בהתייחס למוקדי הפיתוח בתחום המועצה – רובם יהיו בתחום הוועדה המיוחדת למרחב הגולן וייתרת השטחים (חקלאיים, פתוחים) יהיו בתחום המועצה האזורית גולן והוועדה המחוזית.

גבולות מרחב התכנון של הוועדה שונו בעקבות החלטת המועצה הארצית מיולי 2022, שצמצמה את מרחב התכנון של הוועדה ואף המלצתה של המועצה הארצית על הקמת שני יישובים חדשים בתחום המועצה האזורית גולן, לא נכנסו לתחום פעילותה של הוועדה המיוחדת. אך לא מן הנמנע שעם קידומם של היישובים יורחבו גבולות הוועדה.

שר הפנים משה ארבל: "הוועדה המיוחדת מרחב גולן היא כלי משמעותי שיוביל לעידוד צמיחה דמוגרפית ולחיזוק יישובי המועצה האזורית גולן וקצרין. אני מברך על הקמת הוועדה, שתאפשר לנו להאיץ את התכנון ואת הפיתוח בחבל הארץ הצפוני של מדינת ישראל באמצעות יצירת תשתית פיזית, כלכלית וחברתית ושמירה על הסביבה והטבע המיוחדים המאפיינים את האזור".

נתן אלנתן ראש מטה התכנון הלאומי: "אני שמח לפתוח את ישיבת הועדה הראשונה מרחב הגולן, שהיא הועדה המיוחדת הראשונה במגזר הכפרי. היא מצטרפת לועדה המיוחדת כסיף שגם היא קורמת עור וגידים. מטה התכנון הלאומי בראשותי מחוייב בהמשך פעילותה של הועדה לטובת פיתוח ההתיישבות בגולן".

חיים רוקח ראש המועצה האזורית גולן: "לשמחתי הגולן עובר בשנים האחרונות תנופה משמעותית של ביקושים של משפחות צעירות שרוצות לעבור לכאן לאור המאפיינים הייחודים של חבל הארץ הזה ולאור תחושת הקהילתיות. יש צורך בהרחבה של היישובים הקיימים ובהקמת שני יישובים חדשים וכל זאת תוך שמירה על החקלאות והשטחים הפתוחים".

רותי שורץ סמנכ"ל רגולציה במינהל התכנון ויו"ר הועדה המיוחדת מרחב הגולן: "אחרי עבודה מקצועית מאומצת של כשנה וחצי אני נרגשת לפתוח את הישיבה הראשונה של הועדה המיוחדת מרחב הגולן. הועדה בראשותי תקדם את התכנון ואת הרישוי ביישובי המועצה בצורה איכותית ויעילה".



0 תגובות